reklama

Byť krstnou je úžasné.

Bolo to začiatkom jesene. Slnko zalievalo Bratislavu. Slovenský dopravný podnik vyhlásil týždeň bez auta. A ja som si vychutnávala krásy MHD. Vrátila som sa do starých čias, kedy som MHD využívala denne a sediac či stojac v polorozpadnutom dopravnom prostriedku som pozorovala ľudí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Napríklad - tento mladý muž je typický IT-čkár. Károvaná košeľa, z pod nej trčiace biele tričko s jednou malou, takmer neviditeľnou dierkou. Ošúchané rifle, sandále a v nich ponožky. Telo ovíjajúce sa okolo usoplenej tyče, v ušiach slúchadlá. Okuliare na malom nose a pohľad do neznáma - až máte pocit, že spí s otvorenými očami. Vlasy ešte zlepené po náhlom rannom budíku a ktoré slovo hrebeň poznajú možno tak z detských čias po sobotnom kúpeli. Zastavíme na ďalšej zastávke. Mamička s jedným dieťaťom v kočíku a s druhým ťahajúc ho za drobnú ručičku dobieha do dverí dopravného prostriedku. IT-čkár to nevníma a ani sa nepohne, aby jej džentlmensky pomohol s kočíkom. Obetuje sa mladá študentka, ktorá si dnes obliekla len silonové pančuchy, čiernu podprsenku a bielu všetko-odhaľujúcu blúzku. A kde má sukňu? Ahá, namiesto sukne vytiahla zo skrine (iste ešte pri tom bdela) trocha väčší opasok. Opasok, ktorý pokrýva jej zadok veľmi „ésteticky“ asi centimeter pod.....

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A dnes, v teplý jesenný deň, si niečo obdobné vychutnávam v autobuse číslo 88. Nastupujem pod Novým mostom. A nejako sa podvedome usmievam. Niekde vnútri sa už teším, kto všetko bude cestovať spolu so mnou.

Jedna zástavka. Druhá. Na tretej nastúpi slečna asi v mojom veku, vedome klame oblečením študentky...... sukňa trochu dlhšia ako u pozorovanej študentky z pred rokov...... celý čas telefonuje. Nedá sa nepočuť, keďže nás delí asi tak 10 centimetrov enormne vydýchaného priestoru v dopravnom prostriedku.

„No hovor, ako sa máte? Zajtra vás už pustia? Ako sa teším! A pošli mi foto malinkej! Naučila sa papať? Starajú sa o vás? Miško bol za vami? Už ju počujem – vie, že volá krstná! Moja, teším sa na vás, ani nevieš ako! Som na Teba pyšná! Čo vám prinesiem? Volaj mi hneď, ako budeš doma. A keď mi dáš pokyn na príchod, okamžite som u vás! Krstná predsa musí byť prvá návšteva po rodičoch!“ 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A ja som sa v duchu usmievala. Pripomenulo mi to moje malé krstniatka. Aj táto slečna je evidentne šťastná, že pozná aj takýto druh lásky. Lásky, ktorá ju napĺňa.

Mňa sa nedávno niekto opýtal: ty si vážne krstná? A tie deti ťa aj takto volajú? To sa dnes už nenosí. Aj ste normálne v kostole krstili? Mne len rýchlo prebehne hlavou : čo je na tom nepochopiteľné? Ja si ani neviem predstaviť, aby som bola len Erika (alebo nebodaj „teta“!!!) a nie krstná. Veď toto slovo je také - magické.

Raz darmo - byť krstnou je úžasné !

Erika Lizancová

Erika Lizancová

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Už ako malá som nedokázala sedieť 5 minút na jednom mieste. Stále som niečo vymýšľala a tvorila. Som človek, čo ešte aj v dnešnom svete má zmysel pre spravodlivosť a neznáša pretvárku. Riadim sa heslom : usmej sa, ľahšie sa Ti bude žiť. Nespoliehaj sa v tomto na druhých. A tak si žijem. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu